Sinoć je pred mnogobrojnom sarajevskom publikom, u holu Bošnjačkog instituta održan performans Bol: Srebrenica je zvijezda padalica, mentorice projekta Emine Minke Muftić. U intimnoj atmosferi Instituta, publika je imala priliku da pogleda plesnu izvedbu balerine Lejle Bajramović i ’’ispovijesti’’ glumaca Emine Minke Muftić, Arme Tanović i Dine Bajrovića, uz prisustvo svjedokinje vremena Fatime Muftić.
Uobličen prema literarnom predlošku Melike Salihbeg Bosnawi i Janje Beč, ovaj performans nastao je iz potrebe da se na umjetnički način ’’pokloni’’ Srebrenici, a ujedno i skrene pažnja na tragičnu situaciju u Gazi. Prema riječima Emine Minke Muftić, ovaj komad je akumulacija raznih emocija i događaja koji predstavljaju otvorenu ranu bosanskohercegovačkog ratnog i poslijeratnog vremena kojeg je bila svjedokom.
Stoga je scena minimalistički osmišljena, bez parola, pamfleta i deklamiranja kako bi poruka lakše našla svoj put do publike. Upečatljivi audio-vizuelni momenti poput vješanja fotografija namjesto bijelih muških košulja, preslagivanja i spremanja bijelih čaršafa, simboličkog omotavanja duševnih rana gazom, praćenih zvukovima artiljerijske paljbe, tradicionalne Palestinske muzike i treptećih svjetala; uspjeli su sažeti svu besmislenost rata i stradanja, dok je publika istovremeno mogla vidjeti, čuti i osjetiti Bol koja je univerzalna i posvudašnja. Ti mali trenuci iz svakodnevnog života iskorišteni su kao dio scenskog dekora i upotrijebljeni da pokažu da smo jedni drugima mnogo bliži i onda kada smo kilometrima udaljeni, i kada se čini da su naše borbe za pravdom i slobodom odijeljene.
Ovim performansom poslana je važna poruka kako linije razdavajanja ne postoje tamo gdje obitava ljubav, poštovanje, empatija i uvažavanje, a što nam pokazuje pismo Izraelskog pjesnika posvećenog njegovom velikom prijatelju i poeti Mahmudu Dervišu, kojeg je čitao glumac Dino Bajrović.
U svega sat vremena, publika, koju su između ostalog činili učenici i profesori Prve bošnjačke gimnazije i Srednje škole primijenjenih umjetnosti, prošla je kroz svojevrsnu preobrazbu formirajući jedinstveno kolektivno iskustvo gledanja, što je ujedno i bio cilj sinoćnje izvedbe.
Kako bi odala počast ubijenim žrtvama, svjedokinja vremena Fatima Muftić proučila je El-Fatihu i time označila kraj performansa.